Blippit är superenkelt att använda

2020-01-28|

Blippit, delägt dotterbolag till Crunchfish Proximity, visar upp den smidiga installationen och interaktionen med Ticksters kassasystem Boxpoint. Boxpoint finns i över 3 000 installationer på marknaden. Blippit behöver bara pluggas in för att fungera med Boxpoint. Lika enkelt är det för kunder att betala med Swish i Boxpoint med ett blipp och sedan ett godkännande i mobilen som vanligt. Att användningen är enkel för handlare och kunder är viktigt för både utrullning och skalbarhet.

Tickster erbjuder kassasystem för att användas på evenemang av arrangörer inom musik, kultur och sport. Tickster möjliggör en effektiv försäljningsprocess, betalning och administration både online, inför ett evenemang och på plats när evenemanget äger rum. Det är lika enkelt att installera och betala via Blippit i Ticksters andra kassasystem Blink.

Bifogar en kort film om den enkla installationen av appterminalen och betalningsinteraktionen.

”Tickster har gjort ett snyggt jobb med integrationen av Blippit. Vi ser fram emot när det börjar swishas på evenemang”, kommenterar Joachim Samuelsson, VD på Blippit.

”Vi ser fram emot att erbjuda våra kunder möjlighet att ta emot Swishbetalningar på evenemangen. Imponerad över hur enkelt det är att bara plugga in och sedan börja ta emot Swishbetalningar via Blippit”, säger Johan Skogsberg, försäljningschef på Tickster.

Joachim Samuelsson, VD för Blippit
+46 708 464 788

Joakim Nydemark, VD Crunchfish

Om Crunchfish – crunchfish.com

Crunchfish AB (”Crunchfish”) utvecklar och marknadsför patenterade interaktionslösningar för mobil handel och augmented reality. Verksamheten kring mobil handel bedrivs i dotterbolaget Crunchfish Proximity med fokus på närhets­baserad interaktion. Med egenutvecklad appterminal och mjukvara möjliggörs blippbar kuponginlösen och betalning. Kommersialiseringen görs i samarbete med ClearOn i det gemensamma bolaget Blippit. Inom AR erbjuder bolaget mjukvara för geststyrning av AR-glasögon och annan konsumentelektronik. Mjukvaran är en av de ledande i världen och finns i tiotals miljoner enheter på marknaden genom kunder som OPPO, Epson och Lenovo. Crunchfish är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2016. Företaget grundades 2010 med huvudkontor i Malmö.