Crunchfish förstärker teamet med Chief Operating Officer

2019-12-13|

Crunchfish meddelar idag att bolaget anställt Patrik Lindeberg som Chief Operating Officer (COO). Patrik Lindeberg tillträder tjänsten under januari 2020.

Som ett led i bolagets fortsatta tillväxt förstärker vi organisationen med en tekniskt och kommersiellt erfaren person som kan agera inom såväl produktorganisationen som bolagets säljorganisation. Patrik Lindeberg kommer ingå i Crunchfishs ledningsgrupp och bland annat arbeta med bolagets produkter samt kund- och partnerrelationer.

Patrik Lindeberg kommer senast från rollen som COO på Zaplox där han arbetat med produktutveckling och kundleveranser. Innan Zaplox har Patrik ett långt förflutet på Precise Biometrics där han varit globalt ansvarig för sälj- och produktledning. Han har där även varit ansvarig för R&D samt haft rollen som CTO. Patrik Lindeberg kommer att bidra med lång och bred erfarenhet från operativa roller inom internationella företag, där han haft både kommersiella och tekniska ansvarsområden.

”Patrik har lång erfarenhet av mjukvaruprodukter och tjänster i såväl djupt tekniska som kommersiella roller. Detta ger Crunchfish en tyngd i den funktion vi nu inrättat där Patrik kommer att bidra med viktig kompetens och erfarenhet i bolagets fortsatta utveckling”, kommenterar Joakim Nydemark, VD på Crunchfish

”Jag har följt Crunchfish under lång tid och det ska nu bli väldigt inspirerande att bli en del av detta spännande bolag. Jag ser fram emot att bidra med mina erfarenheter inom både det kommersiella och tekniska fältet, och kommer ha stor nytta av mina kunskaper kring att utveckla och sälja produkter och tjänster”, kommenterar Patrik Lindeberg.

Patrik kommer initialt att bl.a. ta ansvar för försäljningsorganisationen efter Henrik Winberg som valt att lämna bolaget för ett nytt uppdrag utanför Crunchfish.

Joakim Nydemark, VD Crunchfish

Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser. Epost: ca@vhcorp.se. Telefon +46 40 200 250.

Om Crunchfish – crunchfish.com

Crunchfish AB (”Crunchfish”) utvecklar och marknadsför patenterade interaktionslösningar för mobil handel och augmented reality. Verksamheten kring mobil handel bedrivs i dotterbolaget Crunchfish Proximity med fokus på närhets­baserad interaktion. Med egenutvecklad appterminal och mjukvara möjliggörs blippbar kuponginlösen och betalning. Kommersialiseringen görs i samarbete med ClearOn i det gemensamma bolaget Blippit. Inom AR erbjuder bolaget mjukvara för geststyrning av AR-glasögon och annan konsumentelektronik. Mjukvaran är en av de ledande i världen och finns i tiotals miljoner enheter på marknaden genom kunder som OPPO, Epson och Lenovo. Crunchfish är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2016. Företaget grundades 2010 med huvudkontor i Malmö.