Crunchfish godkänt som medlem i Payments Council of India

2020-06-04|

Crunchfish AB (”Crunchfish”) meddelar idag att bolaget har godkänts som medlem i Payments Council of India (”PCI”). PCI är en intresseorganisation skapat av ett stort antal bolag som är verksamma inom betalnings- och Fintech-sektorn i Indien, i syfte att representera medlemmarnas intressen i branschövergripande frågor. PCI är också en stark drivkraft i Indiens pågående utveckling mot digitala betalningar. Organisationen har idag över 80 medlemsföretag, inklusive flera av världens största aktörer inom betalningsbranschen.

”Eftersom Indien är en av de marknader som vi nu fokuserar mest på, är det också naturligt för oss att vara medlem i den intresseorganisation som tar tillvara på vår branschs intressen gentemot bankerna, Indiska riksbanken och den indiska regeringen. PCI är en stark drivkraft bakom Indiens pågående utveckling mot digitala betalningar och arrangerar dessutom varje år ett stort antal event, mässor och liknande aktiviteter för att lyfta fram betalnings- och Fintech-sektorn i Indien. Att Crunchfish nu är medlem i PCI kommer vara en viktig del i vår bearbetning av den indiska marknaden”, kommenterar Crunchfishs VD Joachim Samuelsson.

Om PCI
The Payments Council of India bildades med stöd av IAMAI (The Internet and Mobile Association of India) år 2013 med syfte att tillgodose den digitala betalningsindustrins behov. PCI bildades bland annat i syfte att företräda medlemsbolagen inom betalningsindustrin för att hantera och hjälpa till att arbeta med branschövergripande frågor. PCI arbetar med alla sina medlemmar för att främja betalningsindustrins tillväxt och för att stödja de nationella målsättningarna “Cash to Less Cash Society” och “Growth of Financial Inclusion“, visioner som delas med Indiens Riksbank (Reserve Bank of India) och Indiens regering. PCI har ett nära samarbete med tillsynsmyndigheter, RBI, finansministeriet och liknande myndigheter, avdelningar, organ och institutioner för att göra Indien till ett mindre kontantberoende samhälle.

Mer information om PCI finns tillgänglig via följande länk: http://paymentscouncil.in/

Joachim Samuelsson, VD

Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser. Epost: ca@vhcorp.se. Telefon +46 40 200 250.