Crunchfish ingår avtal med amerikanska LogistiVIEW

2019-09-18|

Crunchfish har ingått avtal med LogistiVIEW Inc. om att integrera bolagets geststyrningsteknologi i LogistiVIEWs produkter. LogistiVIEW erbjuder Augmented Reality (AR)-lösningar till bl.a. lager-, service- och tillverkningsindustrin. Avtalet omfattar dels en upfront-betalning och dels återkommande intäkter genom användarlicenser från LogistiVIEWs användare. Initialt ordervärde inkluderar uppstartssupport och uppgår till cirka 70 000 SEK. Utöver detta erhåller Crunchfish löpande en månatlig intäkt per enskild användare.

LogistiVIEW är ett amerikanskt bolag som har utvecklat en teknologiplattform för smarta AR-glasögon. Lösningen förenklar arbetsuppgifter inom industrin, vilket ger ökad produktivitet och minskad risk för fel. LogistiVIEW nyttjar kameran i smarta AR-glasögon för att förse användaren med arbetsinstruktioner baserade på AR. Resultatet är en kraftfull och effektiv upplevelse där information visualiseras på ett intuitivt sätt. Bolaget marknadsför sina produkter mot primärt lager-, service- och tillverkningsindustrin.

Crunchfishs geststyrningsteknologi kommer enligt avtalet att ingå i LogistiVIEWs produkterbjudanden, som bl.a. används på de smarta AR-glasögonen Vuzix M300 och M400. Crunchfish kommer att erhålla återkommande intäkter genom aktiva användarlicenser. Avtalet är löpande.

”LogistiVIEW arbetar med användarvänliga och intuitiva lösningar. Att integrera Crunchfishs geststyrning som en del i en multimodal interaktionslösning var för oss en självklarhet. Med alternativa interaktionsmöjligheter öppnar vi upp för signifikanta tidsbesparingar för våra kunder. Kombinationen av LogistiVIEWs och Crunchfishs mjukvaror öppnar upp nya affärsmöjligheter för LogistiVIEW”, kommenterar Seth Patin, VD och grundare av LogistiVIEW.

”LogistiVIEW ligger i framkant inom effektivitet och användarvänlighet i AR och vi är stolta att bli utvald teknikleverantör av geststyrning till deras lösningar. Avtalet är ett viktigt steg på den amerikanska marknaden, och understryker vikten av olika interaktionslösningar, där geststyrning löser många svåra interaktionsproblem”, kommenterar Henrik Winberg, säljchef på Crunchfish.

Joakim Nydemark, VD Crunchfish

Denna information är sådan information som Crunchfish AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 september 2019.

Om Crunchfish – crunchfish.com

Crunchfish AB (”Crunchfish”) utvecklar och marknadsför patenterade interaktionslösningar för mobil handel och augmented reality. Verksamheten kring mobil handel bedrivs i dotterbolaget Crunchfish Proximity med fokus på närhets­baserad interaktion. Med egenutvecklad appterminal och mjukvara möjliggörs blippbar kuponginlösen och betalning. Kommersialiseringen görs i samarbete med ClearOn i det gemensamma bolaget Blippit. Inom AR erbjuder bolaget mjukvara för geststyrning av AR-glasögon och annan konsumentelektronik. Mjukvaran är en av de ledande i världen och finns i tiotals miljoner enheter på marknaden genom kunder som OPPO, Epson och Lenovo. Crunchfish är noterat på Nasdaq First North sedan 2016. Företaget grundades 2010 med huvudkontor i Malmö.