Crunchfish ingår evalueringsavtal med kinesisk leverantör av AR-glasögon

2021-04-21|

Crunchfish Gesture Interaction AB (“Crunchfish”) ingår ett evalueringsavtal med Extremesight Technology Ltd i Kina för att utvärdera Crunchfishs geststyrningsprogramvara XR Skeleton för sina nya AR-glasögon. Extremesight kommer att betala en mindre avgift för evalueringslicensen och supporttjänster som ger bolaget tillgång till Crunchfishs XR Skeleton för att integrera och utvärdera för kommersiellt bruk i ett nästa steg.

Extremesight utvecklar Augmented Reality (AR)-glasögon med full AR-funktionalitet, där geststyrning kan användas som en interaktionsmetod.

Crunchfish XR Skeleton möjliggör en extremt exakt och flexibel interaktionslösning där var och en av de 21 punkter som representerar lederna i handen kan användas som interaktionsyta för att kontrollera t.ex. virtuella objekt eller menysystem. För att uppnå en så realistisk upplevelse som möjligt i augmented reality krävs extrem noggrannhet för hur programvaran tolkar händernas rörelse. XR Skeleton använder en vanlig kamerasensor för att leverera avstånd mellan alla 21 punkter i tre dimensioner. Programvaran är optimerad för AR-glasögon och VR-enheter men stöder också interaktion med mobiltelefoner och publika skärmar.

”Vi upplever omfattande intresse för vår senaste programvara för geststyrningsteknik och är glada att välkomna Extremesight som ny kund för XR Skeleton. Genom att lägga till vår marknadsledande geststyrningsteknologi i sina AR-glasögon ges användaren en komplett AR-upplevelse”, säger Joakim Nydemark, VD för Crunchfish Gesture Interaction.

Joakim Nydemark, VD Crunchfish Gesture Interaction AB

joakim.nydemark@crunchfish.com