Crunchfish inleder samarbete med Prezi kring geststyrda presentationer

2018-01-31|

Nasdaq First North-noterade Crunchfish tecknar avtal med Prezi, som ger dem rätt att marknadsföra Crunchfishs mjukvara för geststyrning som en del av sin webbaserade presentationsplattform. Geststyrningen skapar en intuitiv och dynamisk navigering och interaktion med presentationen, vilket samtidigt möjliggör ett mer spännande framträdande.

Samarbetet syftar till att erbjuda marknaden Prezis visuella presentationsplattform med Crunchfishs geststyrningsmjukvara integrerad. Geststyrningen kan bland annat användas för att navigera i menyer, bläddra igenom presentationer och att zooma in och ut i objekt.

Prezis presentationsplattform har mer än 85 miljoner användare som sammanlagt skapat mer än 325 miljoner presentationer.

“Interaktion med gester gör att du engagerar dig på ett direkt och sömlöst sätt, vilket bidrar till inlevelsen i presentationen. Vi är glada att kunna bidra till utformningen av en ny användar­upplevelse i Prezis produkter”, säger Joakim Nydemark, VD för Crunchfish.

För ytterligare information, kontakta:
Joakim Nydemark, VD på Crunchfish
joakim.nydemark@crunchfish.com
0706 351 609

Certified Adviser: Sedermera Fondkommission.

Denna information är sådan information som Crunchfish AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s Marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 januari 2018.

Om Crunchfish
Crunchfish utvecklar och marknadsför AR-teknologi som skapar nya interaktionsmöjligheter för m-handel och industriella och sociala applikationer. Vår produkt Touchless A3D® gör det möjligt att styra enheter med gester. Vår mjukvaruplattform aBubbl® skapar innovativa m-handelslösningar och gör det möjligt att aktivera AR i vilken applikation som helst. Crunchfishs teknologier licensieras till både hårdvarutillverkare och applikationsbolag och finns för närvarande tillgänglig i miljontals enheter från globala aktörer. Crunchfish är noterat vid Nasdaq First North sedan 2016. Företaget grundades 2010 och har huvudkontor i Malmö. Besök crunchfish.com för ytterligare information.

Om Prezi

Prezi marknadsför en presentationsplattform som erbjuder ett mer kraftfullt sätt att kommunicera. Till skillnad från andra presentationsformat erbjuder Prezi en zoombar kanvas och förmågan att visa relationer mellan översikten och detaljerna, vilket gör presentationen mer engagerande, övertygande och minnesvärd. Företaget grundades 2009 och har kontor i San Francisco, Budapest och Mexico City. Prezi har över 85 miljoner användare som producerat över 325 miljoner Prezi-presentationer. Dess investerare inkluderar Accel Partners, Spectrum Equity och TED. För mer information vänligen besök http://www.prezi.com.