Crunchfishs affärsmodell för Digital Cash förklarad

2021-03-17|

Västra Hamnen Corporate Finance har idag publicerat en videointervju med Crunchfishs CEO Joachim Samuelsson som förklarar bolagets affärsmodell för Digital Cash.

Crunchfish debiterar en abonnemangsavgift per installerad Digital Cash plånbok till den utgivande banken eller leverantören av den digitala plånboken. Intäkterna kan kontrolleras av Crunchfish som global Certificate Authority genom signering av de certifikat som används av Digital Cash plånboken. Affärsmodellen är välkänd och liknar utgivandet av betaltjänster på smarta kort och stör inte affärsmodellerna som används av Crunchfishs Digital Cash Partners inom nätverk, banker, processorer och digitala plånböcker. Global interoperabilitet mellan betaltjänster, mellan betallösningar och även mellan länder erbjuds som mertjänster till Digital Cash plånboken.

Den adresserbara marknaden för Digital Cash plånböcker är gigantisk eftersom den innefattar miljarder av smarta debet-, kredit-, kontant- och presentkort samt digitala plånboksappar i smartphones, smarta klockor och feature phones på de betalrälsarna för kort, realtidsbetalning, closed-loop plånböcker, riksbanksvaluta, kryptovaluta och mobile money.

Dagens pressmeddelande som introducerade Crunchfishs affärsmodell för Digital Cash: https://www.crunchfish.com/investors/pressmeddelanden/crunchfish-introducerar-affarsmodellen-for-digital-cash/

Joachim Samuelsson, VD för Crunchfish AB

Om Crunchfish – crunchfish.com
Crunchfish är ett techbolag med patentsökta lösningar för Digital Cash som kan integreras både med betalningsrälsen och mobila plånböcker. Lösningarna är globalt skalbara och gör digitala betalningar mer robusta eftersom riskerna med störningar och driftstopp elimineras. Vi har också utvecklat Blippit, en appterminal som ansluts till kassasystem för både online- och offlinebetalningar och har en patentsökt lösning för att minska matsvinnet. Crunchfish utvecklar även geststyrning av smarta AR-glasögon till konsumentmarknaden. Crunchfish är sedan 2016 noterade på Nasdaq First North Growth Market med huvudkontor i Malmö och med representation i Indien.