Hur kommer vi betala i framtiden? – Crunchfishs videopresentation från All Digital Week

2021-03-26|

Sverige är det land i världen som använder minst kontanter och pandemin har medfört att kontantmängden minskat ännu mer. Vi blir också alltmer beroende av att nätet ska fungera när vi betalar.

Fredagen den 26 mars presenterade Joachim Samuelsson, VD för Crunchfish – Hur kommer vi betala i framtiden? Föreläsningen hölls på evenemanget ALL DIGITAL Week, i samarbete med Länsstyrelsen i Örebro län. Se presentationen här.

Crunchfish gör digitala betalningar oberoende av nätet, vilket löser de problem världen står inför när kontanterna marginaliseras. Crunchfish erbjuder en digital kontantplånbok till världens betaltjänster, antingen i mobilen eller på ett kontantkort, som kan användas även när nätuppkoppling saknas.

Joachim Samuelsson, VD för Crunchfish AB

Om Crunchfish – crunchfish.com/digital-cash

Crunchfish är ett techbolag med patentsökta lösningar för Digital Cash som kan integreras både med betalningsrälsen och mobila plånböcker. Lösningarna är globalt skalbara och gör digitala betalningar mer robusta eftersom riskerna med störningar och driftstopp elimineras. Vi har också utvecklat Blippit, en appterminal som ansluts till kassasystem för både online- och offlinebetalningar och har en patentsökt lösning för att minska matsvinnet. Crunchfish utvecklar även geststyrning av smarta AR-glasögon till konsumentmarknaden. Crunchfish är sedan 2016 noterade på Nasdaq First North Growth Market med huvudkontor i Malmö och med representation i Indien.