Komplettering: Crunchfishs Digital Cash i VISA Technology Partner-programmet

2021-02-19|

Efter godkännande från VISA kompletteras gårdagens pressmeddelande ”Crunchfishs Digital Cash i teknologipartnerprogram hos ledande internationell betalnätverk (https://www.crunchfish.com/investors/pressmeddelanden/crunchfishs-digital-cash-i-teknologipartnerprogram-hos-ledande-internationell-betalnatverk/)” med följande information.

Crunchfish AB (”Crunchfish”) meddelar att bolagets Digital Cash-lösningar har antagits i VISA Technology Partner-programmet. Som teknologipartner till VISA kommer Crunchfish få tillgång till specifikationer och verktyg som möjliggör integration med VISA:s räls för digitala betalningar.

Crunchfishs patentsökta lösningar för Digital Cash bygger på en tvåstegsarkitektur för avveckling av digitala betalningar, först offline och därefter online. Som VISA Technology Partner kommer Crunchfish få tillgång till VISA:s specifikationer och verktyg som möjliggör utveckling, integration och certifiering av Digital Cash i VISA:s räls för digitala betalningar.

”Att bli inbjuden till VISA Technology Partner-programmet är en viktig milstolpe för bolaget och ett bevis på Crunchfishs teknologihöjd. Digital Cash kommer vara en central del i morgondagens digitala betallösningar.”, säger Crunchfishs VD Joachim Samuelsson.

Joachim Samuelsson, VD för Crunchfish AB