Ny koncernstruktur i Crunchfish

2021-03-10|

Crunchfish AB (”Crunchfish”) meddelar idag att bolaget inlett en omstrukturering av koncernens bolagsstruktur, i syfte att tydliggöra de olika verksamhetsområdena och placera dessa i relevanta dotterbolag. Med den nya koncernstrukturen kommer Crunchfishs olika verksamheter att bedrivas i separata helägda dotterbolag som var för sig kan redovisa sina egna intäkter och kostnader. Den nya koncernstrukturen kommer inte att ha någon direkt finansiell påverkan på Crunchfish utan syftar enbart på att skapa en ytterligare ökad tydlighet och transparens.

Crunchfish Proximity AB är under namnändring till Crunchfish Digital Cash AB med Patrik Lindeberg som VD. De närbesläktade lösningsområdena Digital Cash, Blippit och Nearby ingår i detta bolag. Crunchfish startar ett nytt dotterbolag Crunchfish Food Waste AB med fokus på Food Waste där Linda Kronby blir ny VD. Linda fortsätter även som VD för Blippit AB, som Crunchfish Digital Cash AB äger tillsammans med ClearOn AB i lika delar. Det tredje dotterbolaget är Crunchfish Gesture Interaction AB där Joakim Nydemark är fortsatt VD.

”Vår nya koncernstruktur tydliggör våra tre huvudsakliga lösningsområden och förser marknaden med transparant information som helägda dotterbolag med egen redovisning.”, säger Joachim Samuelsson, koncern-VD för Crunchfish.

Joachim Samuelsson, koncern-VD för Crunchfish AB