Västra Hamnen Corporate Finance har offentliggjort uppdaterad aktieanalys av Crunchfish

2020-05-25|

Västra Hamnen Corporate Finance publicerade i fredags, den 22 maj, en uppdaterad analys av Crunchfish med titeln ”Crunchfish: Coping with corona”.

Västra Hamnen skriver bl.a. följande: “Crunchfish’ financial statement for Q1 came in very well in line with our expectations. The report is largely a summary of recent press releases and we did not spot any noteworthy news. The company is moving forward with its strategies towards mobile payments in India and Sweden as well as its gesture technology. As all other companies, Crunchfish is facing obstacles due to the COVID-19 pandemic, but the present situation could also present a few opportunities.”

I analysen ges ett oförändrat kursintervall enligt DCF-modellen på 25,30 SEK – 40,10 SEK per aktie. Analysen är tillgänglig på Västra Hamnens och Crunchfishs respektive webbplatser. I samband med publicering av Q1-rapporten genomfördes även en livesänd intervju med Crunchfishs VD Joachim Samuelsson och Alf Riple, analytiker hos Västra Hamnen. Denna intervju finns tillgänglig här: https://www.youtube.com/watch?v=zeGF78kK5No

I syfte att öka genomlysningen av Crunchfish och som en service till bolagets aktieägare har Crunchfish kontrakterat Västra Hamnen att genomföra så kallad uppdragsanalys. Analysen innefattar en oberoende genomgång av bolaget, dess produkter, marknader och konkurrenter samt ett finansiellt scenario som utgör underlag för en bedömning om motiverat börsvärde för bolaget.

Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser. Epost: ca@vhcorp.se. Telefon +46 40 200 250.