Västra Hamnen Corporate Finance inleder bevakning av Crunchfish – ”Rebel rocks retail payments”

2019-05-17|

Västra Hamnen Corporate Finance publicerar idag en analys av Crunchfish som bär titeln ”Rebel rocks retail payments”. Analysfirman motiverar rubriksättningen med att Crunchfish har en unik position för att omvandla Point-of-Sales betalningar och att samarbetet med bla ClearOn möjliggör en snabb marknadsintroduktion. Västra Hamnen förutspår också att efterfrågan av Crunchfishs geststyrningsteknologi kommer öka när smarta AR-glasögon kommer på bred front.

I sin inledande analys skriver Västra Hamnen också bland annat följande:

”In our economic scenario we foresee fast accelerating revenues from the payments business starting late this year, while gesture technology grows more gradually. We forecast the first full-year profit and turn to positive cash flow in 2021. Depending on how fast it can monetise the payments business, the company may need a final new share issue of around SEK 30 million next year.

With our current assessment of risk, we estimate a fair value interval for the share at
SEK 32.60 – 51.80 using a DCF model, implying significant upside from the current market valuation.”

Rapporten är tillgänglig på Västra Hamnens och Crunchfishs webbplats samt via denna länk.

I syfte att öka genomlysningen av Crunchfish och som en service till bolagets aktieägare inleder idag Västra Hamnen så kallad uppdragsanalys. Analysen innefattar en oberoende genomgång av bolaget, dess produkter, marknader och konkurrenter samt ett finansiellt scenario som utgör underlag för en bedömning om motiverat börsvärde för bolaget.

Joakim Nydemark, VD Crunchfish

Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser. Epost: ca@vhcorp.se, telefon 040-200 250

Om Crunchfish – crunchfish.com
Crunchfish AB utvecklar och marknadsför patenterade interaktionslösningar för mobil handel och augmented reality. Verksamheten kring mobil handel bedrivs i dotterbolaget Crunchfish Proximity med fokus på närhets­baserad interaktion. Med egenutvecklad appterminal och mjukvara möjliggörs blippbar kuponginlösen och betalning. Kommersialiseringen görs i samarbete med ClearOn i det gemensamma bolaget Blippit. Inom AR erbjuder bolaget mjukvara för geststyrning av AR-glasögon och annan konsumentelektronik. Mjukvaran är en av de ledande i världen och finns i tiotals miljoner enheter på marknaden genom kunder som OPPO, Epson och Lenovo. Crunchfish är noterat på Nasdaq First North sedan 2016. Företaget grundades 2010 med huvudkontor i Malmö.