Crunchfish anställer utvecklingschef

2017-12-04|

First North-noterade Crunchfish anställer Daniel Milesson som ny utvecklingschef med ansvar för bolagets produktutveckling inom geststyrning. Daniel har lång erfarenhet av mjukvaruutveckling och att leda organisationer inom såväl större som mindre företag.

Daniel kommer närmast från en roll som CTO på Mionix och har dessförinnan haft olika chefsbefattningar på bland annat kanadensiska BlackBerry. Tillträdandet av tjänsten på Crunchfish sker 8 januari 2018, där han kommer att ingå i företagsledningen.

”Daniel har en gedigen bakgrund inom produktutveckling och att framgångsrikt leda utvecklingsteam. Med sin erfarenhet av interaktionslösningar inom olika produktsegment kommer Daniel ha mycket att tillföra organisationen”, säger Joakim Nydemark, VD på Crunchfish.

”Jag har följt Crunchfish under en längre tid och tycker bolaget har spännande teknologier som tillsammans med bolagets position på AR-området uppvisar en enorm potential. Den kompetens Crunchfish besitter inom bland annat AI och bildanalys skapar unika förutsättningar för produktutvecklingen framåt och jag ser mycket fram emot att få möjligheten att bidra till Crunchfishs fortsatta utveckling”, säger Daniel Milesson.

För ytterligare information kontakta:

VD Joakim Nydemark
0706 351 609,
joakim.nydemark@crunchfish.com

Certified Adviser: Sedermera Fondkommission

Denna information är sådan information som Crunchfish AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s Marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 4 december 2017.

Om Crunchfish
Crunchfish utvecklar och marknadsför AR-teknologi som skapar nya interaktionsmöjligheter för m-handel och industriella och sociala applikationer. Vår mjukvara Touchless A3D® gör det möjligt att styra elektronik med gester och aBubbl® gör det möjligt att aktivera AR i vilken tredjepartsapplikation som helst. Crunchfishs teknologi licensieras till både hårdvarutillverkare och applikationsbolag. Företagets mjukvara finns för närvarande tillgänglig i enheter och applikationer från flera globala aktörer. Crunchfish är noterat vid Nasdaq First North sedan 2016. Företaget grundades 2010 och har huvudkontor i Malmö. Besök crunchfish.com för mer information.