Crunchfishs budskap på OMFIF:s DMI symposium – Varför måste bankernas infrastruktur förändras när kontanterna digitaliseras?

2021-04-26|

Crunchfish ställer ut och presenterar på Digital Monetary Institute symposium som arrangeras för första gången arrangeras av OMFIF, och kommer att utmana den dominerande uppfattningen att bankinfrastruktur behöver förändras när kontanter digitaliseras. Kontanter kan digitaliseras antingen som en ny valuta, genom att använda befintliga betalsystem, eller som ett nytt format vilket kräver stora investeringar inom banksektorn. I den ikoniska scenen från storfilmen The Matrix från 1999 insåg Neo att han måste välja mellan det röda och det blåa pillret. Riksbanker har ett fundamentalt val gällande hur kontanter ska digitaliseras, vilket kommer ha en enorm påverkan på bankinfrastrukturen i sina länder. Joachim kommer att presentera på symposiets första dag, den 28 april, klockan 15:45 CET.

OMFIF:s första DMI Symposium, som arrangeras den 28-29 april, kommer ha ”Central Banks and Digital Currencies – a revolution in money” som sitt huvudtema. Crunchfish ställer ut och kommer hålla en presentation på symposiets första dag, den 28 april klockan 15:45 CET, på temat Varför måste bankernas infrastruktur förändras när kontanterna digitaliseras?

Experter inom policy, finans och teknologi kan registrera sig till symposiet med sina affärsuppgifter. Symposiet arrangeras av Official Monetary and Financial Institutions Forum (OMFIF), som är ett medlemsnätverk för centralbanker, fonder och bank- och betaltjänster, som tillhandahåller en neutral plattform för offentliga och privata möten och event inom branschen över hela världen.

Joachim Samuelsson, VD för Crunchfish AB