Crunchfish lanserar partnerstrategi för Digital Cash

2021-01-27|

Ett ekosystem för Digital Cash Partners kommer bli enormt viktigt vid kommersialiseringen av Crunchfishs lösningar för Digital Cash (https://www.crunchfish.com/wp-content/uploads/2020/11/2020_11_24-digital-cash-solutions.pdf). Genom samarbeten med aktörer inom kompletterande teknologiområden öppnar Crunchfish upp marknadskanaler, nya geografiska marknader och strategiska kundsegment. Med några partners redan på plats, definierar Crunchfish nu ett ekosystem för Digital Cash i syfte att snabbt skala upp försäljningen och få global spridning av bolagets lösningar.

Crunchfishs Digital Cash-lösningar integreras med mobila plånböcker (Wallets) och blir en del av rälsen för digital betalning. Rälsen består av ett komplext ekosystem av kompletterande teknologier. Aktörerna inom de olika delarna av ekosystemet är potentiella Digital Cash Partners enligt bilden nedan.

Digital Cash Partners blir kanaler till Crunchfishs huvudsakliga kundgrupp – mobila plånböcker – exempelvis Swish på den svenska marknaden som i sin tur når handlarna (Merchants).

Tre partners är redan på plats med tydligt definierade syften. V-Key har utvecklat världens första virtuella Secure Element, V-OS. Även neoEYED arbetar inom säkerhetsområdet genom sin beteendebiometri – en teknologi som möjliggör stark användarautentisering. V-Key och neoEYED har tillsammans med Crunchfish teknologi för betalappar (Payment apps) och öppnar genom sina kundrelationer ytterligare marknadskanaler för Crunchfish mot mobila plånböcker. eCurrency levererar världens första kompletta CBDC-lösning (Central Bank Digital Currency) till centralbanker. Ett gemensamt erbjudande med Crunchfish öppnar vägen för Digital Cash till alla mobila plånböcker i landet, vilket ger otroliga skalningsmöjligheter för Crunchfish.

”Målet är att skapa ett ekosystem som knyter strategiska partners till bolaget för att snabbt kunna skala upp vår affär genom partnernas kanaler, gemensamma sälj- och marknadsföringsaktiviteter samt teknisk integration av bolagets Digital Cash-lösningar”, säger Joakim Nydemark, COO Crunchfish.

Joakim Nydemark, COO för Crunchfish

joakim.nydemark@crunchfish.com